Thursday, February 26, 2015

GST

Anda telah bersedia untuk membayar GST?

Mulai 1 April 2015, kerajaan kita akan implement GST. Saya tak berapa nak fikir pasal GST ni. Siapa la saya...saya bukan boleh ubah ekonomi negara pun. Yang saya kena fikir ialah cara untuk tambah pendapatan. We have to think positive. Bila saya kata tak fikir, doesn't mean saya tak nak ambik tau. Penting untuk saya ambil tahu because nanti senang nak explain kat client saya. Juga, saya boleh bantu orang yang tak tahu & tak faham pasal GST ni. 

Sayang-sayangku di luar sana, sila take note Insurance/Takaful yang berikut ni akan dikenakan GST mulai 1 April 2015 ye....

1. Inurance Motor
2. Insurance Kebakaran/Banjir
3. Insurance Kemalangan Peribadi (PA)
4. Insurance Perubatan (Medical Card)
5. Insurance Kediaman (Hartanah)
6. Insurance Assets
7. Insurance Perjalanan Domestic (Travel)
8. Insurance Sewa Kenderaan
9. Insurance Credit Card & Financial
10. Insurance Poslaju/Parcel
11. Insurance Cirtical Illness
12. Insurance Pinjaman Perumahan (MRTA, MLTA)

**saya gunakan perkataan Insurance....yang membawa maksud juga untuk Islamic Insurance (Takaful). Ini kerana bagi memudahkan mereka memahami sebab masyarakat kita ni lebih faham Insurance berbanding Takaful.

BERITA GEMBIRA - FAMILY TAKAFUL DIKECUALIKAN DARIPADA GST........oleh itu marilah beramai-ramai mengambil Family Takaful dengan saya. Protect your income now demi masa depan yang cerah, gemilang & terbilang.....hehehehe.....buat lawak sikit but serious....sapa ambik Family Takaful, hidup mereka & keluarga mereka akan lebih bahagia & terjamin. Bagaimana tu? Nak tau lebih lanjut sila la buat appointment dengan saya. Atau boleh juga ikuti tulisan saya yang seterusnya di sini.

No comments:

Post a Comment

Pindah Blog

Assalamualaikum Akibat kekangan masa, saya tak mampu nak update banyak-banyak blog. Oleh itu, apa saja cerita berkaitan Takaful saya akan pi...