Monday, September 15, 2014

Article

Articles di bawah may be boleh membantu sahabat sekelian mengenali lebih dekat lagi mengeni takaful especially Etiqa Takaful Products. Mungkin dengan article tersebut will help you to make a perfect decision to buy takaful plan in Etiqa. To those yang memang belum memiliki any takaful plan, saya doakan anda semua akan terbuka hati untuk memilikinya sebelum terlambat. Happy reading.

Any queries, please ring me ye friends....any time any where convenient to you.....012.256.7454 (Farah).


Article berkenaan insurance...sila gantikan perkataan INSURANCE dengan TAKAFUL

That is true. Tidak ada sesiap yang boleh membantu kecuali TAKAFUL. Jadi, sediakan payung sebelum hujan ye sahabat.

Kepada bakal-bakal pengantin, anda harus menyediakan pelan takaful terlebih dahulu. Asingkan budget anda terlebih seawal usia perkahwinan anda demi menjamin masa depan anda & keluarga anda


Pastinya kita tidak mahu ini terjadi pada diri kita dengan mengharapkan bantuan orang lain. Milikilah pelan takaful sekarang bagi menjamin masa depan anda & keluarga anda. Milikinya sebelum anda mendapat penyakit.

Wahai orang-orang Islam yang beriman, jauhkanlah diri anda dari riba'. Beralihlah kepada takaful hari ini.

Etiqa Takaful sememangnya No. 1 in Malaysia

See...anugerah di London lagi. Tidak perlu lagi ragu-ragu dengan Etiqa Takaful. Hanya pilih agent yang bagus...itu aje.

Berapa hari, berapa lama kita nak mengharapkan orang lain menghulurkan bantuan untuk kita? Fikirkanlah. Milikilah pelan takaful hari ini sebelum anda mendapat penyakit terutama penyakit kritikal. Tiada siapa yang tahu hidup mati & kesihatan kita di hari esok. Bersedialah dari sekarang. Tak banyak pun...hanya 10% dari pendapatan kasar anda. Bagi yang berkemampuan mungkin boleh mencarum lebih atau yang tak berkemampuan, kurang dari 10% pun boleh. Saya boleh bantu macamana nak uruskan kewangan islam sahabat.

Tolonglah jangan sampai jual harta. Rumah itu tempat perlindungan kita. Jika sahabat ada pelan takaful, pasti ini tidak akan berlaku.


See....kos haji yang semakin meningkat sekarang. Jika sahabat punya pelan mabrur, ini semua tidak jadi masalah. Pelan mabrur sangat menarik.

Dah dipilih sebagai produk terbaik pun. Jadi, tak perlu nak question banyak-banyak atau berdalih-dalih lagi. Jika punya keinginan untuk membuat umrah & haji, sahabat pasti akan pilih pelan mabrur ini.

See...ustaz dah keluarkan kenyataan. Jika masih ada orang islam yang bangga dengan insurance tetapi tidak takaful, tak tau la nak cakap apa.


 





No comments:

Post a Comment

Pindah Blog

Assalamualaikum Akibat kekangan masa, saya tak mampu nak update banyak-banyak blog. Oleh itu, apa saja cerita berkaitan Takaful saya akan pi...