Wednesday, September 3, 2014

Riba' Dalam Insuran

Dulu, masa aku masih jahil tentang riba' ni...aku ingat riba' tu kecik je...tau dosa tapi ingat dosa kecik je...bila dengar ustaz berceramah, bila baca article agama...MasyaAllah baru la aku tau betapa besarnya dosa riba' itu. Sejak itu, aku tukar segala bagai loan include credit card & insurance kepada yang shariah. Tak nak dah conventional ni. Aku orang Islam. Dah la hidup ni hari-hari ada dosa, tak nak la tambah lagi dosa dengan riba' ni. Ya Allah! Ampuni la dosa-dosaku yang lalu dengan mengamalkan riba'. Masa tu aku jahil.

Alhamdulillah, lepas segalanya ditukar kepada yang shariah memang nampak sangat yang hidup semakin aman, tenang, damai & bahagia. Duit pun sentiasa cukup je walaupun kalau dikira  secara kasar tak cukup pun sebenarnya....hehehehehe.

Aku menyeru semua umat Islam di luar sana, mari la kita perangi riba'. Mari la bertukar semuanya kepada yang islamic demi kebahagiaan di dunia & akhirat.



No comments:

Post a Comment

Pindah Blog

Assalamualaikum Akibat kekangan masa, saya tak mampu nak update banyak-banyak blog. Oleh itu, apa saja cerita berkaitan Takaful saya akan pi...