Thursday, September 4, 2014

Etiqa Takaful Product

Etiqa Takaful ada menyediakan pelbagai product di mana pelanggan boleh membuat pilihan berdasarkan keperluan, kehendak & budget mereka. Kebiasaanya aku akan menerangkan kepada client mengikut their needs. Aku tak suka bagi main belasah je. Bila mereka dapat apa yang mereka nak, pasti mereka akan happy. Bila mereka happy pasti tak akan berlaku lapse. Tak akan ada sumpah seranah...baru la berkat rezeki kita.


Mostly product yang biasa & banyak aku close ialah Harmoni & Intelek. Lately ni ramai pulak yang ambil medical card. Alhamdulillah. Ramai yang telah sedar betapa pentingnya medical card di dalam dunia yang lebih mencabar sekarang ini. Most of them juga dah buat comparison, so they are interested with medical card Etiqa Takaful. Thank you so much for your trust. Kejujuran tu penting. Cerita je dengan jujur kat client kita..In Shaa Allah, Allah permudahkan jalan untuk close case. Don't create benda yang tak ada. Ini memang banyak berlaku. Nak kejar target punya pasal sanggup menipu. Moga Allah jauhkan aku dari sifat menipu itu. Nauzubillah. Aku berani cakap begini kerana aku & kawan-kawan aku pernah kena tipu dengan agent insurance/takaful.

My opinian la kan, each individu memang wajib memiliki plan Harmoni ni…coz ia mempunyai perlindungan yang tinggi. Simpanan yang mempunyai perlindungan & pulangannya yang menarik. Product ini bukan je untuk orang dewasa malah boleh diambil untuk mereka yang berusia 14 hari lagi. Baby la tu.

Intelek/Education? Memang wajib ambil untuk anak-anak kita. Simpanan untuk masa depan mereka yang mempunyai perlindungan. After SPM, bila mereka further study, at least dah ada duit. Tak de la nanti susah nak cari sana sini pinjam sana sini. Sebaiknya kita ni jangan la buat pinjaman untuk anak kita nak study…kesian kat mereka nanti…bila dah habis study mereka nak kena tanggung bayar hutang. Kalau bayar…kalau tak bayar…berdosa kan..hutang wajib di bayar. Jadinya biar la kita ambilkan mereka plan education ni. Selamat dunia akhirat. Dah la saving ni ada protection, bila belajar pandai dapat Academy award lagi dari Etiqa. Jika berlaku sesuatu musibah kepada pembayar, policy berjalan dengan pecuma sehingga la matang. Best kan? Memang banyak kelebihannya. Sebab tu aku tekankan mereka kena ambik plan education ni untuk anak mereka jika mereka sayangkan anak-anak mereka. Ambil yang paling minima pun tak apa. Better than nothing.

Sekarang ni aku nak tarik orang Islam terutama mereka yang memang mempunyai hasrat untuk ke Mekah agar mengambil plan Mabrur. Plan yang memang pasti anda akan pergi haji. Plan menarik ini hanya terdapat di Etiqa sahaja. Memang sangat-sangat menarik. Kawan-kawan aku sekarang banyak jual plan ni. Aku pun nak follow mereka. Hmmmm....kalau nak tau betapa menariknya plan Mabrur ni, boleh call saya untuk buat appointment atau untuk dapatkan free quotation & consultation.

Yang latest, Elite Takafulink. Product yang berkaitan dengan pelaburan. Mari main saham shariah. Still ada element protection. Untung siapa yang invest kat sini. Boleh pulak ditambah dengan pelbagai rider. Untung la orang yang ada banyak duit. Yang ada duit tu invest je kat sini banyak-banyak. Guarantee takkan rugi.

Pilih je yang mana satu product yang berkenan & mengikut keperluan dan budget anda :

1.   Harmoni

2.   Intelek (Eduction)

3.   Pristin

4.   Karisma

5.   Prisma or Prisma+

6.   Mabrur (Simpanan Haji & Umrah)

7.   Elite Takafulink

8.   Medical Card


Dilain masa aku akan terangkan lebih detail lagi setiap satu product di atas. Meanwhile, kalau nak tahu boleh whatsapp/call 012.256.7454 to make an appointment. Aku lebih suka jumpa face to face sebenarnya. Ada personal touch. Dan lagi boleh build up the relationship.Client tu kan ke kawan kita juga. Kawan kena la tolong kawannya sendiri.  
Pastikan anda memiliki at least one of the above plan sebelum anda ditimpa sakit. Bila dah sakit, maaf...mana-mana syarikat takaful pun takkan luluskan proposal anda. 


1 comment:

Pindah Blog

Assalamualaikum Akibat kekangan masa, saya tak mampu nak update banyak-banyak blog. Oleh itu, apa saja cerita berkaitan Takaful saya akan pi...